Monday, August 15, 2011

kenapa lain kedai lain harga.....

selamat petang kawan-kawan semua......

Saya berasa hairan kenapa saya sering pergi ke kedai itu harganya tetap berubah. sekejap mahal dan sekejap murah. Malah bukan kedai runcit sahaja yang berbuat demikian malahan pasaraya pun turut sama.

"kenapa harga awak lain-lain walaupun saya beli benda yang sama"

Rupanya jurujual itu memberitahu kenapa beliau menjual barang sedemikian....


1) Kalau harganya mahal maknanya barang tersebut baru sampai...dan..
2) kalau harganya murah pula, barang tersebut akan tamat tempoh dalam masa yang  terdekat dan penjual susah nak return kembali barang tersebut.


Saya terfikir sejenak...betul jugak ekkk..tapi kalau nak beli barang yang murah pastikan barang tersebut habis sebelum tamat tempohnya...

5 comments:

mr_mrs mikko said...

kadang2 ada yg wat gitu...
bnda nak tamat tempoh dorg jual murah sikit.

Eddie said...

tul la tu. kalau tak sempat nak habis, rugi la

♥Sya♥ said...

haha..cmne nak explain lak kalu laki aku beli dua keping ikan pari masak asam pedas kat bazaar kelmarin RM6.00, semalam da RM10.00 (kecik jer pun ikan parinya)...uik kedai yang sama tu..x kan kelmarin ikan lama, semalam ikan baru...

Eddie said...

mungkin la kot....haha. kalau macam tu lak, harga mahal tu sebab baru masak... kalau murah dah lama masak..

♥Sya♥ said...

poyo ar...tension aku..laki aku bukannya nak tanye nape harga lain2...dia byr jer..balik muka semacam....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...